תכנית “נטו למשפחה” של משרד האוצר – כמה זה באמת מוסיף לנטו שלכם?

עומר גלעדי5 דקות קריאה
תכנית נטו למשפחה - למי היא טובה?
שתף:

במאי 2017 אישרה ממשלת ישראל את תכנית “נטו למשפחה”, שמטרתה הגדלת הנטו למשפחות בהן שני ההורים עובדים. תכנית “נטו למשפחה” של משרד האוצר מאפשרת הגדלה של מספר נקודות הזיכוי הניתנות להורים לילדים קטנים כך שסך ההורדות מהברוטו – יקטן. המטרה – הגדלת ההכנסה נטו של משפחות עובדות בהן ילדים בגילאים צעירים מ – 6 שנים – באלפי שקלים, לעיתים אף עשרות אלפי שקלים, בכל שנה. מהי תכנית “נטו למשפחה”, ובכמה צפוי הנטו שלכם לגדול? על כך ועוד – במאמר שלפניכם.

 

נטו למשפחה תגדיל את ההכנסה הפנויה
תכנית “נטו למשפחה” של משרד האוצר תביא להגדלה משמעותית בהכנסה הפנויה ובשכר נטו של משפחות עובדות עם ילדים עד גיל שש.

 

 

“נטו למשפחה” – עיקרי התכנית

תכנית “נטו למשפחה” פועלת בשני ערוצים נפרדים – מבלי להשפיע על השכר ברוטו של העובדים, קובעת התכנית כי הורים לילדים עד גיל שש יקבלו הטבות אשר ישפיעו על ההכנסה נטו ועל ההוצאות. בין ההטבות: הגדלת נקודות הזיכוי במס הכנסה (כלומר פחות הפחתות למסים מהברוטו – הנטו גדל), מתן הנחות (סבסוד) בתשלום על צהרונים, והפחתה ניכרת של תשלום המכס בעבור רכישות של בגדי ילדים, מכשירי סלולר, ועוד.

 

כחלק מתוכנית ‘נטו משפחה’ ביקש שר האוצר, משה כחלון,  להגדיל ולהשוות נקודות זיכוי בין אימהות לאבות עובדים בגין ילדים. הגידול בהכנסה הפנויה של בני זוג עם ילדים, צפוי להסתכם בעקבות המהלך באלפי שקלים בשנה, כאשר שווי נקודת הזיכוי הוא 215 ש”ח בחודש. לדוגמה – משפחה עם שני ילדים בגילאי 6-4, שבה הגבר מרוויח 12 אלף שקל לחודש ברוטו והאישה מרוויחה 8,000 שקל ברוטו, תיהנה מתוספת להכנסתה של קרוב ל-13 אלף שקל נטו בשנה. משפחה עם 3 ילדים בגילאי 5-0, שבה כל אחד מבני הזוג מרוויח 15 אלף שקל לחודש ברוטו, תיהנה מתוספת של כמעט 17 אלף שקל בשנה.

 

נטו למשפחה תוזיל עלויות משמעותיות
תכנית “נטו למשפחה” פועלת בשני אפיקים – הראשון הוא הגדלת הנטו (מבלי להשפיע על השכר ברוטו) – והשני הוא הפחתה בהוצאות למשפחות בעלי ילדים קטנים – למשל בסבסוד צהרונים וביטוח תשלומי המכס על מוצרים.

 

 

הפחתת עלות המכס על ייבוא של בגדי תינוקות, מוצרי הנעלה ומכשירי סלולר

עוד דרך לאפשר לנו לעשות יותר עם ההכנסה הקיימת שלנו, היא הוזלה של מוצרים שצרכנים הורים לילדים קטנים רוכשים באופן שוטף. שלוש משפחות של מוצרים בגינן אנחנו צפויים לראות הוזלות משמעותיות במחירים הם: בגדי תינוקות, הנעלה, ומכשירי סלולר. עד היום, שילם כל מייבא מכס על ייבוא של מוצרי אלה בסך של – 6%, 12% ו – 15% בהתאמה. מהיכנס תכנית “נטו למשפחה” לתוקף – עלות המכס בגין ייבוא של מוצרים מכל אחת משלושת המשפחות הללו תהיה 0. ההפחתה במכס צפויה להוריד את המחירים הסופיים לצרכן.

 

הגדלת מענקי עבודה ומס הכנסה שלילי

בישראל ניתנת האפשרות לבעלי הכנסות נמוכות להגיש בקשה ל”מס הכנסה שלילי” – קבלת מענק ממס הכנסה, במקום תשלום מס. עד היום, התאפשר לגברים המרוויחים עד 4,800 ש”ח בחודש לקבל מענק מס הכנסה בגובה 330 ש”ח, ועבור נשים המרוויחות את אותו הסכום לקבל מענק מס הכנסה בגובה 495 ש”ח בחודש. לאחר כניסת תכנית “נטו למשפחה” לתוקף – רף התשלום יעלה מ – 4,800 ש”ח ל – 5,000 ש”ח, גובה המענק יושווה ויהיה 495 ש”ח לגברים ולנשים במשפחות בהן עד שני ילדים, וכ – 720 ש”ח למשפחות בהן שלושה ילדים ומעלה. במשפחות בהן שני ההורים עובדים ומשכורתם מזכה אותם בתשלום מענק עבודה – התשלום יהיה גבוה ב – 30%.

 

סבסוד תשלומים לצהרון

תכנית “נטו למשפחה” מאפשרת סבסוד תשלומי הצהרונים, באופן דיפרנציאלי ולפי אשכול סוציו-אקונומי של ההורים. עד היום טווח מחירי הצהרונים עמד על 900 – 1600 ש”ח לחודש, ולאחר יישום תוכנית “נטו למשפחה” יהנו הזכאים מסבסוד של לכל הפחות 150 ₪ ועד לסבסוד כמעט מלא של עלות הצהרון, בהתאם לזכאות. לפי תנאי הסיכום עם מרכז השלטון המקומי, החל משנת הלימודים הקרובה שתפתח בספטמבר 2017, תחל המדינה לסבסד את תשלומי הצהרונים. בכל האשכולות הסוציו-אקונומיים ניתן סבסוד (באחוזים שונים מגובה התשלום) לכיתות א’ ו – ב’, באשכולות הסוציו-אקונומיים 1 – 5 יינתן סבסוד של הצהרונים מגיל 3.

 

תכנית “נטו למשפחה” – משהו טוב עומד לקרות במעמד הנמוך והביניים

תוכנית “נטו למשפחה” של משרד האוצר מתמקדת בשתי אוכלוסיות: משפחות עם ילדים שלא מגיעות לתקרת המס וזכאיות למענק עבודה (מס הכנסה שלילי) ומשפחות מעמד הביניים שעוברות את סף המס. התוכנית משמשת אמצעי נוסף של משרד האוצר להפחתת יוקר המחייה ולחיזוק מעגל העבודה, והיא נועדה להוציא משפחות ממעגל העוני ולצרף אותן למעמד הביניים באמצעות הגדלת שכר הנטו בצורה משמעותית מידי חודש. לדברי שר האוצר, משה כחלון, תכנית נטו משפחה, מביאה בשורה לזוגות צעירים עובדים. זו תוכנית שמעודדת יציאה לשוק התעסוקה, מגדילה את שוויון ההזדמנויות ומעל לכל רואה בבני אדם כאנשים ולא מספרים. את החיסכון הרב יוכלו המשפחות לראות כבר במשכורות הקרובות – ויש תשלומים שיתקבלו רטרואקטיבית עבור כל שנת 2017.

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme